Marketingový a webový blog

vyuziti-fotek-webova-stranka

Získejte Pozornost: Perfektní návod, jak využít fotky pro Vaše Webové Stránky!

Zaujměte a oslovte návštěvníky vašich webových stránek pomocí originálních fotografií, které reflektují autenticitu vašeho podnikání. Vyhněte se běžným fotobankám a investujte do fotografa!

Je dokázané, že lidé si v hlavě uchovají jednodušeji fotografie než text. Originální fotografie ve spojení Vašeho designu dokáží návštěvníky Vašich stránek přesvědčit a vytvořit větší důvěru k Vašemu podnikání. Věřte nebo ne, ale i fotografie hrají velkou roli v rozhodnutí návštěvníka zda vyplní Vaše platební brány či ne. V tomto článku se dozvíte vše potřebné o fotografiích na webu, čtěte dál!

Design a fotky rozhodují, jestli uživatel zůstane nebo NE.

Návštěvník webových stránek si vždy hodnotí celkový design a následně se okem zaměří na hlavní nadpisy a fotografie. Po přečtení nadpisů se člověk znovu zamyslí, jestli má cenu číst malý text pod nadpisem. Většina lidé se pouze proskenuje přes nadpisy a obrázky a hned ví jestli pro něj má cenu klikat dále nebo ne.

Od čeho jsou na webu fotky? Mají za úkol:

  • Zaujmout 
  • Vyvolat důvěru
  • Vzbudit emoci
  • Představit a prezentovat Vás

Nemusím mít vlastní fotky, fotobanka to vyřeší!

Fotka z fotobanky, která se Vám zalíbila už leží pravděpodobně na dalších stovkách webech. Může ji mít na webu každý druhý, ale to vy přece nechcete, ne? Chcete se odlišit od ostatních a ukázat návštěvníkovi, co je opravdu Vaše práce ne? Dalším negativem je, že pokud je celý web postavený z fotografií z fotobank, vše pak působí neosobně, neprofesionálně a snižuje to důvěryhodnost.

Představte si, že fotku z fotobanky Váš potenciální zákazník viděl u jiné firmy či konkurence. V tomto případě důvěra klesne na nulu a takový potenciální zákazník raději půjde k někomu s kvalitní a autentickou vizuální prezentací. 

Půjčit si fotografie z fotobanky není špatné v příležitostných situacích, pokud nemáte žádnou svou fotografii pro ruce. Určitě je, ale lepší, když na webu máte své vlastní fotografie, které potenciální zákazník nikde jinde neuvidí.

Jak mají obrázky na webu vypadat?

Ano obrázky na webu by měly korespondovat s Vaším designem a barevně vynikat, ale to teď nemám úplně na mysli. 

Obrázky na webu by neměly být zbytečně velké, kvůli zpomalování načítání webu, což je z pohledu SEO chyba. Pokud na webu používáte formát .png nebo .jpeg, doporučil bych Vám ho co nejdříve změnit. Dnes se používá formát určený právě pro weby a tím je .webp. 

Jak ale tento formát získat? Soubor si do tohoto formátu můžete převést velmi jednoduše pomocí různých konvertorů, které na internetu najdete. 
Doporučujeme tento: https://www.freeconvert.com/

Co je potřeba si promyslet než vyrazíte fotit?

Jaké fotky na webu potřebuji? – Potřebujete fotky pouze Vás, Vašeho týmu, nebo je potřeba do fotek zakomponovat něco jiného? Promyslete, zda na web chcete také umístit fotografie čistě Vašeho oboru?

Jaké oblečení mít na fotce? – Oblečení by jste měli přizpůsobit Vašemu oboru a v jaké prostředí se nacházíte. Je potřeba i dbát na barvy oblečení, aby fotografie zapadla do designu webu. 

Chci fotografie v interiéru, exteriéru nebo oboje? – Pokud máte vlastní kanceláře, či jiné místa pro Vaši reprezentaci, můžete využít této příležitosti.

Jak chci na fotkách působit? Jaké emoce chci díky fotografiím u návštěvníka webu vyvolat?

Takových otázek je pro tento proces mnoho, je potřeba si vše opravdu promyslet, dát tomu čas a nejlépe si vše zapsat. Všechny tyto otázky a jiné je také dobré prokonzultovat s fotografem, který Vám s tímto dokáže více než pomoct.

Chtěl bych mít na webu své originální fotografie, ale kde je mám vzít?

Pokud jste si uvědomili, že pro Vás není používání fotografií z fotobanky a chcete na webu prezentovat své podnikání profesionálně, je potřeba si najít šikovného fotografa. Ačkoliv většina lidí si bude chtít fotky vyfotit sami, je potřeba si opravdu uvědomit, že investice peněz do této služby je více než důležitá. Pokud, ale stále přemýšlíte nad tím, kde správného a zkušeného fotografa najít, velice rádi bychom Vám doporučili Ondřeje Zemana, který je zároveň členem našeho týmu. Nyní tedy neni nic jednoduššího, než kontaktovat nás ve formuláři níže a my se Vám ozveme co nejdříve.

V případě jakékoliv otázky, na kterou jste nenašli odpověď, či potřebujete s něčím poradit. Neváhejte nás kontaktovat opět přes kontaktní formulář níže.

Martin-Knoz-portret

MUDr. Martin Knoz Ph.D.

operacelymfedemu.cz
Oceňuji spolupráci s Kamilem Vítkem, jeho profesionalitu a úsilí, které dalo vzniknout informativnímu webu o unikátním operačním řešení na principech Supermikrochirurgie, tj. operacích na průměrech cév menších jak 0.8 mm. Mám v úmyslu dále s Kamilem Vítkem spolupracovat na rozšíření webu a na vzniku dalších webů pojednávajících o rekonstrukční mikrochirurgii a supermikrochirurgii, estetické a plastické chirurgii.

Jako vedoucí lékař pro vědu a výzkum univerzitní Kliniky plastické a Estetické chirurgie fakultní nemocnice U Sv. Anny v Brně a největšího mikrochirurgického centra v České Republice, doporučuji Kamila Vítka jako inovativního a kreativního tvůrce webů.
tanec-se-zrzkou-mockup-web

Tanec se Zrzečkou, aneb web plný energie, vášně a radosti

Klientka Michaela Blanku kontaktovala poté, co zahlédla její video na Tiktoku. Na konzultaci jí klienta pověděla její představy. Vede kurzy tance a tábory pro děti. Blanka s klientkou řešila, jak co nejsnažším způsobem předat rodičům veškeré informace.

Vyplnění dotazníku

Blančinna klientka ze všeho nejdříve vyplnila dotazník, ve kterém se objevovaly zapeklité otázky ohledně její obchodní strategie, cílů podnikání a informací o průběhu jejích tanečních lekcí. Z dotazníku si Blanka vytáhla podstané informace,  které budou její cílovou skupinu - rodiče - nejvíce zajímat, co je může přimět k nákupu lekcí. Michaela není "byznysmenka", a přesně podle toho tak Blanka web koncipovala.
tanec-se-zrzeckou-struktura-min
tanec-se-zrzeckou-graficky-navrhStreet-dance-Tanec-se-Zrzeckou

Grafické návrhy a tvoření webu

Blanka vytvořila více návrhů, ale vyhrál až ten třetí, ze kterého byla klientka doslova nadšená, a tak ji nechala volnou roku při návrhu dalších podstránek.

Web Blanka tvořila na tzv. WordPressu, na kterém běžím téměř 50% všech webových stránek po celém světe, s použitím programu Divi Builder, který je uživatelsky velmi přívětivý, a tak si klientka může v případě krajní nouze provést drobné úpravy i sama, a to bez jakýchkoliv programátroských dovedností. Celá spolupráce od první konzultace až po zveřejnění webu trvala asi dva měsíce, nicméně tím to nekončí - Blanka o web nadále pečuje.

Výsledky

Zajímavostí je, že při procesu tvorby se dělal kompletní rebrand. Kontaktní formuláře fungují tak, jak mají, ale co je důležité, děti se přihlašují.

Reference

„Paní Blanku doporučuji všemi deseti 🙌🏻 lepšího člověka pro tvorbu a správu webu jsem si nemohla vybrat. Spolehlivost, rychlost, originalita, komunikace, vstřícnost, ochota, vše perfektní 🙏🏻 moc ráda s p. Blankou spolupracuji a za vše jí nesmírně moc děkuji. Jsem nadmíru spokojená klientka.“ – Michaela Tláskalová

ondrej-zeman-mockup-web

Web pro mladého fotografa Ondru

Ondra je doslova blázen do focení a má ambice růst. "Jelikož se s Kamilem znám mnoho let, tak jsem ho požádal o vytvoření svého webu, protože jsem chtěl získat své první klienty". Nebylo čas na nic čekat, a tak jsem se dal do práce a během měsíce jsem vytvořil web, který prezentuje Ondru jako osobu, ale především jeho skvělé dovednosti a portfolio.

Ondrove očekávání, cíle a představy

Nejprve jsme si s Ondrou společně vše ujasnili. Ondra chtěl získat svého prvního klienta, ale zároveň chce, aby mu web přinášel klienty další - to je skvělý a rozumný cíl.

Vytvoření návrhu sturktury a vizuálu

Jako první jsem vytvořil návrh struktury webu, což je v podstatě taková "mapa průchodnosti", na které si Ondra dokázal představit, kam a kudy se návštěvník webu dostane. Po schválení jsem vytvořil i grafický návrh celého webu. Ondra mi k tomu přidal své námitky, podle kterých jsem udělal další úpravy a poté jsem začal web konečně tvořit. 

Tvoření a správa webu

Web jsem tvořil v tzv. WordPressu, na kterém běží skoro 50% všech webových stránek po celém světě. Využíval jsem intuitivní a uživatelsky přívětivý program Divi Builder, který Ondrovi v naléhavém případě umožňuje provádět změny na webu, a to i bez programátorských znalostí.

Web je strukturovaný tak, aby budoval důvěryhodnost pomocí prezentace portfolia a zkušeností. Následně představuje orientační ceník doprovázený s výzvou k akci, která je hezky viditelná ve více částech webu, čímž se podpoří výše konverzního poměru (=kolik návštěvníků webu odešle zprávu kontaktním formulářem).

Výsledky

Jelikož je Ondra aktivní na sociálních sítích, tak pro něj nebyl až takový problém na web získat návštěvnost. Doslova za pár dnů se mu ozval majitel nové místní "kebabárny", se kterým se domluvil na nafocení fotek jeho prodejny, ale hlavně šťavnatého masa.
S Ondrou nadále spolupracuji a dokonce je členem i našeho Leogy týmu, kde zastupuje pozici Fotograf.
Zobrazit web