Marketingový a webový blog

nahled-osm-praktickych-tipu-pro-zvyseni-organicke-navstevnosti

8 praktických tipů pro zvýšení organické návštěvnosti webové stránky

Zvýšením návštěvnosti webu obecně můžete zvýšit jeho úspěšnost – vyšší konverzní poměr či více konverzí. Já Vám dnes opět prakticky ukážu, jak můžete aplikováním osmi konkrétních tipů zvýšit organickou návštěvnost webu, tedy návštěvnost, za kterou nemusíte platit.

Důležitá poznámka: Pod slovem “úspěch” mám pokaždé na mysli návratnost investice do webu. Jinak řečeno, čím více Vám web vydělává, tím úspěšnější logicky je.

Klíčová slova – jak a proč je používat?

Klíčová slova jsou základním stavebním kamenem každé úspěšné SEO strategie. Správný výběr a použití klíčových slov může zásadním způsobem ovlivnit umístění webu ve výsledcích vyhledávání, neboli SERPu.

Při analýze klíčových slov je důležité jednak objevit obecné fráze, které souvisejí s Vaším oborem, službami či produkty (například web, webová stránka, www stránka apod.), ale hlavně se soustředit na tzv. long-tail klíčová slova. 

Long-Tail klíčová slova jsem nakousl v tomto článku.

Jakmile long-tail klíčová slova objevíte, tak je se selským rozumem používejte všude, kde to půjde. Pro inspiraci uvádím jednu z našich podstránek:

tvorba-webove-stranky-breclav-obrazek

Obsah je králem

To, že by obsah měl obsahovat klíčová slova je už Vám asi jasné. Nicméně je opravdu žádoucí, aby celý web nebyl přizpůsobený jen vyhledávačům, ale taky potenciálním zákazníkům, kteří na webu jinak nenakoupí, nezadají poptávka ani nic podobného…

Opravdu skvělý webový obsah by tedy měl splňovat následující:

  1. Přizpůsobení cílové skupině: Přemýšlejte o tom, jaké informace jsou pro Vaše publikum relevantní a jak jim můžete poskytnout hodnotu. Například my, jako marketingový tým, poskytujeme hodnotu publikováním obsahu na sociální sítě a webový blog a to formou vzdělávacího obsahu, který je lehce pochopitelný pro každé. Budujeme si tak jednak autoritu v oboru, ale hlavně důvěryhodnost.
  2. Originalita a unikátnost: Inspirujte se a vytvářejte obsah. V žádném případě ale nekopírujte. Váš obsah může být podobný nebo i klidně může sdělovat úplně totožnou myšlenku či informace, ale vždy se snažte do něj dát sebe – lidský faktor. Na výsledku to jde opravdu poznat a věřte, že to každý ocení. 
  3. Kvalita a hloubka obsahu: V tomto případě platí kvalita > kvantita. Dneska máme k dispozici nástroje jako je ChatGPT, Descript, Perplexity atd., tudíž můžete publikovat obsah častěji než dříve, ale stále si na kvalitu dávejte pozor.
  4. Struktura a formátování: Udržujte Váš obsah dobře strukturovaný a snadno čitelný. Používejte nadpisy, odstavce a odrážky, abyste usnadnili uživatelům navigaci a absorbování informací.
    1. Zajímavost: V angličtině mají odrážky velmi výstižný název “Bullet points”, což je velmi výstižné 🙂

Vizuální prvky: Pokud tvoříte obsah, který vyžaduje trošku více pozornosti než TikTok jako třeba článek na webový blog, tak ho sem tam proložte nějakým obrázkem, grafem či jiným vizuálním prvkem. Lidský mozek u většiny lidí raději, mnohem rychleji a lépe vnímá vizuál než text.

obsah-webu-je-kralem

Obrázky neberte na lehkou váhu

Obrázky, videa a další multimédia na webu neberte na lehkou váhu primárně ze dvou důvodů:

  • Mají obří vliv na uživatelský zážitek (UX)
  • SEO

Trošku více detailnější informace opět najdete v předchozím článku na našem webovém blogu.

webdesign-spravne-formaty-obrazku

Meta-popisky – jde o Vaši budoucnost

Ačkoliv meta popisky, což jsou takové ty dva šedé řádky pod nadpisem Vaší podstránky v SERPu, nemají přímý vliv na SEO, tak mají vliv na rozhodnutí potenciálních návštěvníků – pokud je popisek nezaujme, nekliknou na Váš web, tudíž se nedostanou na Váš web, tudíž přijdete o návštěvníka neboli potenciální konverzi.

Meta popisky tedy mají vliv na návštěvnost Vašeho webu, která už má přímý vliv na SEO.

Jak psát meta-popisky

Ve WordPressu existuje celá řada pluginů, která Vám umožní si meta popisky přizpůsobit. Mezi ty nejlepší patří RankMathSEO.

Při psaní meta popisku se držte následujících pravidel

  • Vejděte se maximálně do 160 znaků – jinak se popisek nezobrazí celý a ukončí se třemi tečkami.
    • Plugin ve WordPressu Vás na přesahující délku automaticky upozorní
    • Pokud nepoužíváte WordPress použijte následující nástroj MetaTags.io
  • Popište obsah dané podstránky.
  • Pro každou podstránku vytvořte vlastní meta popisek.
  • Neodbývejte to, protože nadpisy a meta popisky mají největší vliv na rozhodnutí se návštěvníka, jestli se na web proklikne.

Definujte úrovně nadpisů

Díky úrovni nadpisů vyhledávač pozná, že Váš obsah má nějakou strukturu a hlavně dává hlavu a patu. Používáním klíčových slov v nadpisech neuděláte chybu, právě naopak. Všimnou si toho nejen vyhledávače, které to pozitivně hodnotí, ale taky získáte pozornost webového návštěvníka, který se podle nadpisů rozhoduje, jestli má smysl vůbec text číst – nadpis má až 90% vliv na úspěšnost jakéhokoliv textu.

Z hlediska SEO se bavíme o dvou typech úrovní nadpisů (H1, H2). Existují i další, ale v SEO nemají zásadní vliv. 

  • Nadpis úrovně H1 určete vždy jen jeden. Typicky se nachází hned v úvodní sekce webu – například “Tvorba webových stránek v Břeclavi”.
  • Nadpisy úrovně H2 pomáhají strukturovat obsah webu – například “Proces tvorby webu v Břeclavi” nebo “Ceník tvorby webu v Břeclavi” apod.
  • Nadpisy úrovně H3 a níž rozvíjí nadpisy nad nimi. Vyhledávače je hodnotí podobně či dokonce stejně jako tučný text.
definice-urovni-nadpisu

Rychlost načítání webu

Rychlost načítání webu je nezbytně důležitá. Většina z nás spěchá, a přesně proto opravdu nebudeme čekat deset vteřin než se nám web načte. Před dvaceti lety možná, dnes bohužel ne… raději půjdeme ke konkurenci. Zkuste se tedy dostat na rychlost načtení obsahu každé podstránky maximálně do dvou vteřin. Cokoliv nad, to je pravěk.

Jak to, ale krucinál udělat? Pokud máte web ve WordPressu minimalizujte počet pluginů, kupte si nejlepší hosting (doporučuju Webglobe či Wedos), používej obrázky ve formátu SVG či WEBp, nahrávejte videa z třetích zdrojů pomocí odkazů a minimalizujte počet složitých animací.

dusledky-rychlost-webu

Bez responzivity je na internet vstup zakázán

Responzivita, neboli schopnost webu přizpůsobit se jakékoliv obrazovce (počítač, notebook, mobil, televize, tablet), má obrovský vliv na uživatelský zážitek (UX), a přesně z toho důvodu ji vyhledávače řadí mezi přední kritéria hodnocení SEO.

Bez responzivity si na internetu ani neškrtnete, jelikož více než 50 % veškeré návštěvnosti přichází právě z mobilních zařízení.

responzivita-webu

Interní odkazy

Díky interním odkazům opět pozitivně ovlivníte SEO – pomáháte vyhledávačům lépe porozumět struktuře celého webu. Prakticky to znamená, že byste měli vytvářet relevantní odkazy mezi různými stránkami vašeho webu, které mají podobná témata nebo související obsah. V tomto článku jste si toho mohli všimnout dokonce dvakrát a někteří z Vás se dokonce proklikli.

Vsadím, že už chápete, o čem interní odkazy na webu jsou. Pokud náhodou ne, nic se neděje. Vpravo dole máte chat, ozvěte se.

Interní odkazy však opět musí být relevantní – musí dávat smysl. Z podstránky o autech nebudete odkazovat na seznam oblíbených filmů…

Martin-Knoz-portret

MUDr. Martin Knoz Ph.D.

operacelymfedemu.cz
Oceňuji spolupráci s Kamilem Vítkem, jeho profesionalitu a úsilí, které dalo vzniknout informativnímu webu o unikátním operačním řešení na principech Supermikrochirurgie, tj. operacích na průměrech cév menších jak 0.8 mm. Mám v úmyslu dále s Kamilem Vítkem spolupracovat na rozšíření webu a na vzniku dalších webů pojednávajících o rekonstrukční mikrochirurgii a supermikrochirurgii, estetické a plastické chirurgii.

Jako vedoucí lékař pro vědu a výzkum univerzitní Kliniky plastické a Estetické chirurgie fakultní nemocnice U Sv. Anny v Brně a největšího mikrochirurgického centra v České Republice, doporučuji Kamila Vítka jako inovativního a kreativního tvůrce webů.
tanec-se-zrzkou-mockup-web

Tanec se Zrzečkou, aneb web plný energie, vášně a radosti

Klientka Michaela Blanku kontaktovala poté, co zahlédla její video na Tiktoku. Na konzultaci jí klienta pověděla její představy. Vede kurzy tance a tábory pro děti. Blanka s klientkou řešila, jak co nejsnažším způsobem předat rodičům veškeré informace.

Vyplnění dotazníku

Blančinna klientka ze všeho nejdříve vyplnila dotazník, ve kterém se objevovaly zapeklité otázky ohledně její obchodní strategie, cílů podnikání a informací o průběhu jejích tanečních lekcí. Z dotazníku si Blanka vytáhla podstané informace,  které budou její cílovou skupinu - rodiče - nejvíce zajímat, co je může přimět k nákupu lekcí. Michaela není "byznysmenka", a přesně podle toho tak Blanka web koncipovala.
tanec-se-zrzeckou-struktura-min
tanec-se-zrzeckou-graficky-navrhStreet-dance-Tanec-se-Zrzeckou

Grafické návrhy a tvoření webu

Blanka vytvořila více návrhů, ale vyhrál až ten třetí, ze kterého byla klientka doslova nadšená, a tak ji nechala volnou roku při návrhu dalších podstránek.

Web Blanka tvořila na tzv. WordPressu, na kterém běžím téměř 50% všech webových stránek po celém světe, s použitím programu Divi Builder, který je uživatelsky velmi přívětivý, a tak si klientka může v případě krajní nouze provést drobné úpravy i sama, a to bez jakýchkoliv programátroských dovedností. Celá spolupráce od první konzultace až po zveřejnění webu trvala asi dva měsíce, nicméně tím to nekončí - Blanka o web nadále pečuje.

Výsledky

Zajímavostí je, že při procesu tvorby se dělal kompletní rebrand. Kontaktní formuláře fungují tak, jak mají, ale co je důležité, děti se přihlašují.

Reference

„Paní Blanku doporučuji všemi deseti 🙌🏻 lepšího člověka pro tvorbu a správu webu jsem si nemohla vybrat. Spolehlivost, rychlost, originalita, komunikace, vstřícnost, ochota, vše perfektní 🙏🏻 moc ráda s p. Blankou spolupracuji a za vše jí nesmírně moc děkuji. Jsem nadmíru spokojená klientka.“ – Michaela Tláskalová

ondrej-zeman-mockup-web

Web pro mladého fotografa Ondru

Ondra je doslova blázen do focení a má ambice růst. "Jelikož se s Kamilem znám mnoho let, tak jsem ho požádal o vytvoření svého webu, protože jsem chtěl získat své první klienty". Nebylo čas na nic čekat, a tak jsem se dal do práce a během měsíce jsem vytvořil web, který prezentuje Ondru jako osobu, ale především jeho skvělé dovednosti a portfolio.

Ondrove očekávání, cíle a představy

Nejprve jsme si s Ondrou společně vše ujasnili. Ondra chtěl získat svého prvního klienta, ale zároveň chce, aby mu web přinášel klienty další - to je skvělý a rozumný cíl.

Vytvoření návrhu sturktury a vizuálu

Jako první jsem vytvořil návrh struktury webu, což je v podstatě taková "mapa průchodnosti", na které si Ondra dokázal představit, kam a kudy se návštěvník webu dostane. Po schválení jsem vytvořil i grafický návrh celého webu. Ondra mi k tomu přidal své námitky, podle kterých jsem udělal další úpravy a poté jsem začal web konečně tvořit. 

Tvoření a správa webu

Web jsem tvořil v tzv. WordPressu, na kterém běží skoro 50% všech webových stránek po celém světě. Využíval jsem intuitivní a uživatelsky přívětivý program Divi Builder, který Ondrovi v naléhavém případě umožňuje provádět změny na webu, a to i bez programátorských znalostí.

Web je strukturovaný tak, aby budoval důvěryhodnost pomocí prezentace portfolia a zkušeností. Následně představuje orientační ceník doprovázený s výzvou k akci, která je hezky viditelná ve více částech webu, čímž se podpoří výše konverzního poměru (=kolik návštěvníků webu odešle zprávu kontaktním formulářem).

Výsledky

Jelikož je Ondra aktivní na sociálních sítích, tak pro něj nebyl až takový problém na web získat návštěvnost. Doslova za pár dnů se mu ozval majitel nové místní "kebabárny", se kterým se domluvil na nafocení fotek jeho prodejny, ale hlavně šťavnatého masa.
S Ondrou nadále spolupracuji a dokonce je členem i našeho Leogy týmu, kde zastupuje pozici Fotograf.
Zobrazit web