Marketingový a webový blog

prakticke-tipy-pro-on-page-seo-nahled

4+1 praktické tipy pro on-page SEO

Za pár minutek čtetní získáte informace, díky kterým zjistíte, jak konkrétně Vám může on-page SEO zvýšit úspěšnost webu, tedy vydělat více peněz, ale hlavně se dozvíte, jak čtyři (+ jeden bonusový) konkrétní akční kroky podniknout, abyste se pohli z místa.

Důležitá poznámka: Pod slovem “úspěch” mám pokaždé na mysli návratnost investice do webu. Jinak řečeno, čím více Vám web vydělává, tím úspěšnější je.

Ještě předtím než Vám ukážu slibované čtyři praktické tipy pro správné využití on-page SEO + jeden bonusový, tak se musím nejprve ujistit, že opravdu chápete, jaký je jeho reálný dopad na úspěšnost webu

On-page SEO a jeho reálný dopad na úspěch webu

Pokud budete mít on-page SEO opravdu zmáklé, tak můžete svoji konkurenci nejen pomaličku v SERPu (ve výsledcích vyhledávání) předbíhat, ale doslova přeskakovat a to i jednotky pozic.

Díky on-page SEO se tedy můžete dostat na vyšší pozice, čímž ve výsledku zvýšíte návštěvnost webu, což za předpokladu hodnotného obsahu a skvělé nabídky zvyšuje konverzní poměr webu, což znamená, že získáte více a více poptávek – web bude úspěšnější a úspěšnější.

Ve stručnosti tedy můžu říct, že on-page SEO má přímý vliv na úspěšnost webu.

Nechci ale nikomu mazat med kolem úst. Pokud se pohybujete v silně konkurenčním prostředí typu pojišťovnictví apod., tak on-page SEO nebude nějakou magickou přísadou, díky které budete moct přestat pracovat, ale rozhodně bude tvořit brutální základy, od kterých se úspěšnost webu jako takového stejně tak úspěšnost reklamních kampaní na Googlu bude odvíjet.

Prvním krokem je optimalizace obsahu pro klíčová slova

Nejprve si rozdělíme klíčová slova na tři skupiny a poté přejdeme k praktickému návodu.

“Head” klíčová slova

V angličtině “Head keywords”. Cílení na tyto slova je asi nejhorší věc, kterou můžete udělat – viz grafika níže. Typicky se jedná o jedno obecné slovo, například “auto”. Cílení na tyto “head” klíčová slova se prosím vyvarujte, pokud nechcete neefektivně hospodařit s rozpočtem na marketing.

proc-necilit-na-hlavni-klicova-slova

“Body” klíčová slova

V angličtině “Body keywords”. Typicky se jedná o dvě až maximálně tři slova. V případě cílení na tento typ klíčových slov už budete bojovat s lehce menší konkurencí (záleží v jakém se pohybujete oboru), ale pořád Vás toto cílení vyjde pěkně draho. “Body” klíčová slova si můžete představit jako frázi “ojeté auta”.

“Long-Tail” klíčová slova – zábava začíná.

V angličtině “Long-Tail keywords”…nudaaa. Kdybych byl na Vašem místě, asi bych už usnul. Každopádně zábava konečně začíná, jelikož cílit na tyto “Long-Tail” klíčová slova se Vám, jako majiteli firmy nebo podnikateli, vyplatí ze všeho nejvíce – ušetříte peníze, zvýšíte relevantní webovou návštěvnost, což zákonitě povede k vyšším konverzním poměrům.

Long-Tail klíčová slova jsou fráze, které mají alespoň čtyři a více slov. Například “ojeté černé auta Břeclav”. Tyto fráze budou mít typicky opravdu nízký objem měsíčních vyhledávání, ale na druhou stranu budete soupeřit s maličkou konkurencí (získáte vyšší pozice ve vyhledávačích mnohem, mnohem jednodušeji), ale hlavně si zvýšíte konverzní poměr webu, jelikož návštěvníci webu hledající tuto velmi specifickou frázi jsou fakt ohřátí.

Jak implementovat long-tail klíčová slova?

Nejtěžší máme za sebou, teď už nám zbývá vše implementovat do webového obsahu. Za mě je nejlepší k procesu přistupovat se selským rozumem – ukážeme si to na příkladu již zmiňovaných černých aut.

Dejme tomu, že jste autobazar v Břeclavi. Každá ojetina na webu má svoji podstránku – vsadím se, že už vidíte tu brutální příležitost. Část z Vás už asi tuší, že u všech popisů černých aut budete používat například frázi “ojeté černé auto BMW e36 čeká na svého nového majitele v autobazaru XYZ v Břeclavi”.

Jako bonus budete alespoň jednou měsíčně publikovat hodnotné články, ve kterém webovým návštěvníkům popíšete, jak ve Vašem břeclavském autobazaru umýváte černá auta a oni můžou taky.

Druhým krokem je optimalizace úrovní nadpisů

Každý nadpis má svoji úroveň, díky které vyhledávač pozná, že Váš obsah má nějakou strukturu a hlavně dává hlavu a patu. Používání klíčových slov v nadpisech neuděláte chybu, právě naopak. Všimnou si toho nejen vyhledávače, které to pozitivně ohodnotí, ale taky chytnete pozornost očí webového návštěvníka, který se podle nadpisů rozhoduje, jestli má smysl vůbec text číst.

Z hlediska SEO se bavíme o dvou typech úrovní nadpisů (H1, H2). Existují i další, ale v SEO nemají zásadní vliv. 

  • Nadpis úrovně H1 by měl být vždy jen jeden. Typicky se nachází hned v úvodní sekce webu – například “Tvorba webových stránek v Břeclavi”.
  • Nadpisy úrovně H2 pomáhá strukturovat obsah webu – například “Proces tvorby webu v Břeclavi” nebo “Ceník tvorby webu v Břeclavi” apod.
  • Nadpisy úrovně H3 a níž rozvíjí nadpisy nad nimi. Vyhledávače je hodnotí stejně nebo podobně jako tučný text.
optimalizace-urovni-nadpisu

Třetím krokem je optimalizace obrázků a multimédií

Používáte správné formáty?

Prosím, prosím, prosím, rozhodně nepoužívejte formáty typu PNG nebo JPG…tohle je velmi častá chyba. Jednak ji vidím na téměř každém webu, ale co je horší, tak ji vidím i na webech, které tvořili i opravdové špičky v oboru.

To znamená, že ještě předtím, než obrázek, fotku či ikonu na web nahrajete, ujistěte se, že je ve formátu SVG nebo WEBP. Tyto formáty nejen že zajistí vyšší rychlost webu, díky jejich menší velikosti oproti PNG nebo JPG, ale hlavně si zachovají stejnou kvalitu a to při jakékoliv

spravne-formaty-obrazku

Myslete na nevidomé (a vyhledávače)

Můžete se stát, že na web přijde nevidomí návštěvník, který obrázky nerozpozná (logicky). Přesně proto každý obrázek detailně popište pomocí tzv. alt textu. Noo dobře, máte pravdu. Vám, jako podnikateli nebo majiteli firmy, který necílí na nevidomé to může být úplně jedno…ANO i NE. Nepomůžete nejen nevidomým, ale hlavně vyhledávačům, protože díky tomuto popisu budou schopni rozpoznat, jestli obrázek je relevantní nebo tam nemá co dělat a podle toho si u nich opět budejete reputaci. 

Vyhledávače jako je Google už na to mají vymáklou umělou inteligenci, nicméně stále tomu přikládají určitou hodnotu a ve finále Vám to zabere maximálně pět vteřin, tak o co jde?

Web jako šnek?

Rychlosti je brutálně důležitá. Každý z nás téměř neustále spěchá, a přesně proto opravdu nebudeme čekat deset vteřin než se nám web načte. Před dvaceti lety možná, dnes ne… Zkuste se tedy dostat na rychlost načtení obsahu každé podstránky maximálně na 2 vteřiny. Cokoliv nad to je pravěk.
Kamile, jak to krucinál udělat? Pokud máte web ve WordPressu minimalizujte počet pluginů, kupte si nejlepší hosting (doporučuju Webglobe či Wedos), používej obrázky ve formátu SVG či WEBp, nahrávejte videa z třetích zdrojů pomocí odkazů a minimalizujte počet složitých animací.

pomaly-web

Mobil nebo nic – bonusový tip

Posledním patým bonusovým tipem, který se skrývá pod frází “mobil nebo nic” je responzivita. Responzivita webu znamená, že se obsah přizpůsobí obrazovce všech zařízení (počítač, notebook, televize, tablet, mobil). Webová návštěvnost se z 60 % skládá z mobilních uživatelů a každým rokem toto číslo roste. Vyhledávače jako je Google tedy responzivitě webu dávají čím dám větší a větší hodnotu, protože jinak by lidé z vyhledávačů odcházeli, což by znamenalo pokles v tržbách.

Bez responzivity si tedy snížíte jednak pozice ve výsledcích vyhledávání, ale hlavně si brutálně snížíte konverzní poměry.

responzivita-webu

Suma sumárum

Co si z článku odnést? Jednak to, že prostřednictvím on-page SEO budujete základy pro úspěch Vašeho webu, na kterých poté můžete stavět – spouštět úspěšné reklamní kampaně, získávat zpětné odkazy apod.

5 praktických tipů pro úspěšnost webu zní:

  • Analyzujte a následně implementujte long-tail klíčová slova
  • Optimalizujte úrovně veškerých nadpisů tak, aby měli hlavu a patu
  • Nahraďte klasické formáty typu JPG a PNG formáty SVG či WEBP
    • Ka každému obrázku přidejte alt text
  • Videa nahrávejte z externích zdrojů pomocí odkazů
  • Implementujte responzivitu

Pokud máte otázku, na kterou jste nenašli odpověď, tak můžete buď čekat na jeden z nadcházejících článků nebo si rovnou zvolit termín pro konzultaci zdarma – stačí kliknout na tlačítko níže.

Martin-Knoz-portret

MUDr. Martin Knoz Ph.D.

operacelymfedemu.cz
Oceňuji spolupráci s Kamilem Vítkem, jeho profesionalitu a úsilí, které dalo vzniknout informativnímu webu o unikátním operačním řešení na principech Supermikrochirurgie, tj. operacích na průměrech cév menších jak 0.8 mm. Mám v úmyslu dále s Kamilem Vítkem spolupracovat na rozšíření webu a na vzniku dalších webů pojednávajících o rekonstrukční mikrochirurgii a supermikrochirurgii, estetické a plastické chirurgii.

Jako vedoucí lékař pro vědu a výzkum univerzitní Kliniky plastické a Estetické chirurgie fakultní nemocnice U Sv. Anny v Brně a největšího mikrochirurgického centra v České Republice, doporučuji Kamila Vítka jako inovativního a kreativního tvůrce webů.
tanec-se-zrzkou-mockup-web

Tanec se Zrzečkou, aneb web plný energie, vášně a radosti

Klientka Michaela Blanku kontaktovala poté, co zahlédla její video na Tiktoku. Na konzultaci jí klienta pověděla její představy. Vede kurzy tance a tábory pro děti. Blanka s klientkou řešila, jak co nejsnažším způsobem předat rodičům veškeré informace.

Vyplnění dotazníku

Blančinna klientka ze všeho nejdříve vyplnila dotazník, ve kterém se objevovaly zapeklité otázky ohledně její obchodní strategie, cílů podnikání a informací o průběhu jejích tanečních lekcí. Z dotazníku si Blanka vytáhla podstané informace,  které budou její cílovou skupinu - rodiče - nejvíce zajímat, co je může přimět k nákupu lekcí. Michaela není "byznysmenka", a přesně podle toho tak Blanka web koncipovala.
tanec-se-zrzeckou-struktura-min
tanec-se-zrzeckou-graficky-navrhStreet-dance-Tanec-se-Zrzeckou

Grafické návrhy a tvoření webu

Blanka vytvořila více návrhů, ale vyhrál až ten třetí, ze kterého byla klientka doslova nadšená, a tak ji nechala volnou roku při návrhu dalších podstránek.

Web Blanka tvořila na tzv. WordPressu, na kterém běžím téměř 50% všech webových stránek po celém světe, s použitím programu Divi Builder, který je uživatelsky velmi přívětivý, a tak si klientka může v případě krajní nouze provést drobné úpravy i sama, a to bez jakýchkoliv programátroských dovedností. Celá spolupráce od první konzultace až po zveřejnění webu trvala asi dva měsíce, nicméně tím to nekončí - Blanka o web nadále pečuje.

Výsledky

Zajímavostí je, že při procesu tvorby se dělal kompletní rebrand. Kontaktní formuláře fungují tak, jak mají, ale co je důležité, děti se přihlašují.

Reference

„Paní Blanku doporučuji všemi deseti 🙌🏻 lepšího člověka pro tvorbu a správu webu jsem si nemohla vybrat. Spolehlivost, rychlost, originalita, komunikace, vstřícnost, ochota, vše perfektní 🙏🏻 moc ráda s p. Blankou spolupracuji a za vše jí nesmírně moc děkuji. Jsem nadmíru spokojená klientka.“ – Michaela Tláskalová

ondrej-zeman-mockup-web

Web pro mladého fotografa Ondru

Ondra je doslova blázen do focení a má ambice růst. "Jelikož se s Kamilem znám mnoho let, tak jsem ho požádal o vytvoření svého webu, protože jsem chtěl získat své první klienty". Nebylo čas na nic čekat, a tak jsem se dal do práce a během měsíce jsem vytvořil web, který prezentuje Ondru jako osobu, ale především jeho skvělé dovednosti a portfolio.

Ondrove očekávání, cíle a představy

Nejprve jsme si s Ondrou společně vše ujasnili. Ondra chtěl získat svého prvního klienta, ale zároveň chce, aby mu web přinášel klienty další - to je skvělý a rozumný cíl.

Vytvoření návrhu sturktury a vizuálu

Jako první jsem vytvořil návrh struktury webu, což je v podstatě taková "mapa průchodnosti", na které si Ondra dokázal představit, kam a kudy se návštěvník webu dostane. Po schválení jsem vytvořil i grafický návrh celého webu. Ondra mi k tomu přidal své námitky, podle kterých jsem udělal další úpravy a poté jsem začal web konečně tvořit. 

Tvoření a správa webu

Web jsem tvořil v tzv. WordPressu, na kterém běží skoro 50% všech webových stránek po celém světě. Využíval jsem intuitivní a uživatelsky přívětivý program Divi Builder, který Ondrovi v naléhavém případě umožňuje provádět změny na webu, a to i bez programátorských znalostí.

Web je strukturovaný tak, aby budoval důvěryhodnost pomocí prezentace portfolia a zkušeností. Následně představuje orientační ceník doprovázený s výzvou k akci, která je hezky viditelná ve více částech webu, čímž se podpoří výše konverzního poměru (=kolik návštěvníků webu odešle zprávu kontaktním formulářem).

Výsledky

Jelikož je Ondra aktivní na sociálních sítích, tak pro něj nebyl až takový problém na web získat návštěvnost. Doslova za pár dnů se mu ozval majitel nové místní "kebabárny", se kterým se domluvil na nafocení fotek jeho prodejny, ale hlavně šťavnatého masa.
S Ondrou nadále spolupracuji a dokonce je členem i našeho Leogy týmu, kde zastupuje pozici Fotograf.
Zobrazit web